Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Iratkozzon fel hírlevelünkre, értesüljön elsőként új kiadványainkról, termékeinkről!
3.990 Ft
Menny.:db
Gyártó: Petőfi Irodalmi Múzeum
Elérhetőség: Raktáron
Nem értékelt

E. Csorba Csilla: Ady. A portrévá lett arc
Ady Endre összes fényképe

Az E.Csorba Csilla összeállításban, bevezetőjével megjelenő, Ady Endre összes fényképét tartalmazó album – benne Székely Aladár negyvenegy felvétele – egyaránt szól a fotót szerető, a költőt tisztelő, a fénykép és irodalom kapcsolata iránt érdeklődő olvasóknak és „nézőknek”.

Ady. A portrévá lett arc

3.990 Ft
Menny.:db
Kívánságlistára teszem

Leírás

E. Csorba Csilla: Ady. A portrévá lett arc
Ady Endre összes fényképe

Borítón: Ady Endre portréja, Székely Aladár felvétele.

Milyen volt a tekintete, amelyről nők, férfiak oly sokat beszéltek, írtak, amely mindenkit megbabonázott? A sokatmondó szemek üzenetét nemcsak a személyes találkozás, hanem a fényképek is közvetítették a rajongókhoz. Ady pillantása senkit sem hagyott érintetlenül: Lédát már megismerkedésükkor lenyűgözte, Csinszka a költőtől kapott fotóba szeretett bele. Ady kedvelte fényképarcát, szívesen ajándékozta, dedikálta, s képeslap formájában is gyakran küldte barátainak, tisztelőinek. Több mint száz felvétel s majd félezer nagyítás maradt utána. A fénykép segítségével portrévá formált arc jelentős szerepet játszott a költő önképének alakításában. Az E.Csorba Csilla összeállításban, bevezetőjével megjelenő, Ady Endre összes fényképét tartalmazó album – benne Székely Aladár negyvenegy felvétele – egyaránt szól a fotót szerető, a költőt tisztelő, a fénykép és irodalom kapcsolata iránt érdeklődő olvasóknak és „nézőknek”.

Paraméterek

Író Ady Endre
oldalszám 240
hosszúság 28,5 cm
szélesség 21,5 cm
magasság 2,5 cm
súly 1353 g

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Irodalmi töltet

"Az album megjelenése alkalmából ezért most csak egy szempontot kínálok a hitetleneknek: talán értelmesebb és többet hoz a szellemi konyhára, ha a pozőrség helyett sorsról beszélünk Adynál.

És a most egy kötetben publikált összes Ady-fénykép elég ékesen érvel emellett. A fotótörténeti ív ugyanis szinte teljesen azonos pályát rajzol ki a költői életmű ívével. Láttuk a megtalált hang és a megtalált arc tudatosan aláhúzott kapcsolatát az 1906-08-as években - a kötet remekül informáló előszavából kiderül, hogy Ady tükör előtt készült az ülésekre Székely Aladárnál, és öltözködését is mélyen átgondolta. És aztán ehhez hasonló tudatossággal, szinte képzőművészeti intencióval készítette el Babits társaságában a híres bibliás képet 1917-ben, hiszen legnagyobb pályatársa emlékezéséből tudjuk, hogy ő vetette fel a közös fénykép ötletét, és a Bibliát is ő, Ady tetette az asztalra, kissé ugyan Babits ízlése ellenére. Nem kérdés, hogy irodalomtörténetet csinált ezzel is, hiszen a képpel mintegy maga mellé állította, fegyverbaráttá és szellemi társsá emelte a kor második legnagyobb költőjét, és egyben kijelölte önmaga utódát is. Hogy aztán a későbbi amatőr fotókon mutatkozó, mindig cigarettázó, mindig borospohár mellett ülő költő vegye át a szerepet a magabiztos vátesztől, mígnem eljut az utolsó, az egykor a Disznófejű Nagyúrral harcoló, de a küzdelemből roncsként kikerülő emberről hírt adó fényképig, melyen a régen mindent és mindenkit a bűvkörükbe vonó szemek páni rémülettel tekintenek oda, ahová hamarosan indulni kell: a halottak élére."

Magyar Narancs

Az oldal tetejére